Diskuze

Dotaz 217

Václav Höig

Vytvořeno: 04.1.2013

Dobrý den, nejsem sice odborníkem na oblast vakcinace, ale ke střídání vakcín by ale asi opravdu docházet nemělo - účinnost vakcíny je testována právě pro danou vakcínu a ne v kombinaci s jinou. Na druhou stranu není důvod se dopředu obávat, že by záměna vakcín měla za následek nižší než ochranný titr protilátek. Co se týká neúplné aplikace očkovací látky, tak bych viděl situaci jako více rizikovou. Nicméně bych očekával také nějakou "rezervu" v celkovém objemu očkovací látky. Bude záležet na tom, kolik očkovací látky se podařilo vpravit do synova těla. Doporučil bych po ca měsíci od očkování nechat pro jistotu zjistit titr protilátek a pak ho zkontrolovat např. po 2 letech. Jak jsem psal na začátku - nejsem odborníkem v této oblasti, takže bych doporučil se ještě obrátit např. na poradnu České vakcinologické společnosti: http://www.vakcinace.eu/poradna S pozdravem Václav Hönig

434

Jana Tousova

Vytvořeno: 04.1.2013